top of page
Tekengebied 1.jpg
Logo-CJ.png
FOUNDERS

Geerke Catshoek maakte meters in de televisiewereld, waar ze van alles bedacht, schreef en maakte.

 

Haar grote ergernis: dat een vrouwelijke manier van kijken tuttig of braaf zou zijn. Ook dat vrouwen geen gevoel voor humor zouden hebben, vindt ze een goeie grap. Het mag allemaal veel herkenbaarder en inspirerender, wat haar betreft.

 

Naast haar werk voor Calamity Jane maakt Geerke voor Het Klokhuis de podcast Onmisbare Uitvindingen. 
 

Als een van de weinige vrouwelijke creatieven werkte Kiona de Vries 18 jaar lang voor verschillende Amsterdamse bureaus waar zij altijd 'one of the guys was'. Waar ze toendertijd best blij  mee was, maar met terugwerkende kracht beseft dat dit best raar is. Want man en vrouw zijn niet gelijk. Wel gelijkwaardig. Met Calamity Jane wil ze de reclamewereld veranderen. Want als de meeste commerciële boodschappen door mannen worden gemaakt, ook als ze gericht zijn op vrouwen gaat er iets mis.

 

Want hoezo wordt 50% van de bevolking nog steeds vanuit de male gaze aangesproken? Tijd voor verandering.

BUREAUFLUISTERAAR
1664779317322_edited.jpg

Daantje Dammers

MT-lid

CREATIVES

Per project stelt Calamity Jane het perfecte team samen. Ons netwerk bestaat uit female creative pro’s

die alle expertise in huis hebben die nodig is voor de ontwikkeling van campagnes:

van strategen, account, creatieven, regisseurs, editors, designers tot fotografen. 

 

Calamity Jane is van begin tot eind het aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor het creatieve werk.  

CALAMITY JANE

Calamity Jane is vernoemd naar Martha Jane Cannary, de eerste vrouwelijke cowboy tussen de mannen van het Wilde Westen. 

Calamity Jane was een pionier die de wereld veranderde: een voorbeeld voor vele onafhankelijk denkende vrouwen van haar tijd. 

 

En dat is ze nog steeds. Ook voor ons.

CalamityJane1-copy-1_edited.jpg
bottom of page