WORKSHOPS

Niet-stereotiep en inclusief communiceren levert merken veel op. Het is niet alleen commercieel aantrekkelijk: ook maatschappelijk kun je er een statement mee maken.

 

Door niet-stereotiep te communiceren laten merken zien dat ze hun verantwoordelijkheid nemen: Dat ze bij willen dragen aan een wereld waarin mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. 

In onze interactieve hands-on workshops leren merken, marketeers en reclamemakers hoe inclusief en niet-stereotiep communiceren in de praktijk werkt.

 

Wij bieden de insights en tools die je nodig hebt. 
 

bloemkool.png
AdobeStock_270201749.jpeg
Strepen van de regenboog

Workshop:
unstereotyping the basics

Newsflash! Iedereen denkt stereotiep. Ja, jij ook!

 

Dat is niet per se fout. We hebben stereotypen nodig om de wereld om ons heen te begrijpen. Toch kan stereotiep communiceren schadelijk zijn voor je merk. Niet-stereotiep communiceren levert jouw merk zelfs behoorlijk wat op: wat dacht je van 71% meer waardering onder millennials?

 

Daar valt dus flink wat winst te behalen. 

Merken willen wel inclusief en niet-stereotiep communiceren: ze weten vaak niet hoe. Het creëren van bewustwording en urgentie is de eerste stap. In onze interactieve costum made workshops spelen we in op de specifieke vragen en behoeftes van jouw merk. 
 

gender-fluid-person-holding-feminine-paper-pronoun.jpg
Strepen van de regenboog

Workshop:
inclusief taalgebruik

Taalgebruik kan een campagne maken of breken: in inclusief niet-stereotiep communiceren is taal minstens zo belangrijk als beeld. Inclusief schrijven is voor veel mensen nog onbekend terrein.

 

Wie inclusief schrijft, gebruikt taal met een groot bereik. Dat betekent: geen taal die mensen – per ongeluk – kan beledigen, of taal waardoor mensen zich niet aangesproken voelen en denken: dat is niet voor mij. Wie inclusief schrijft, gebruikt geen taal die mensen buitensluit.

Inclusieve communicatie zorgt ervoor dat iedereen zich welkom voelt. Mensen voelen zich meer verbonden met merken die inclusief communiceren.

 

In deze workshops leer je de basiscs, de  do’s en don’ts, en bieden we praktische tools.  

Strepen van de regenboog
Strepen van de regenboog

Workshop:
inclusieve persona's creëren

Sander is 32 jaar, wit, heeft een vriendin en woont in de Randstad. Sander is je ideale klant. Say what?

 

Persona’s zijn handig in het maken van communicatie voor je merk, maar ze zijn verre van inclusief. Richt je je alleen op Sander, dan zal je vrouwen en mensen van kleur een stuk minder goed aanspreken. Dat is een gemiste kans.

Calamity Jane heeft – op basis van wetenschappelijk onderzoek – een workshop ‘inclusieve persona’s creëren’ ontwikkeld. We bieden een concrete tool waar marketeers meteen mee aan de slag kunnen. Dat is hard nodig: want dat maakt inclusief en niet-stereotiep communiceren een stuk makkelijker.

 

En dat levert niet alleen jouw merk flink wat op, je maakt ook de wereld er een beetje beter mee.

Strepen van de regenboog
Strepen van de regenboog

Workshop:
unstereotyping in rol en casting.

Vaak wordt pas in de casting geroepen dat er ook ‘iemand van kleur’ in de commercial moet. Dat is te laat. Inclusief en niet-stereotiep communiceren wordt dan onoprecht. Consumenten prikken hier doorheen.

 

Inclusief communiceren begint bij het schrijven van het script. Het gaat over veel meer dan ‘variatie in de casting.’ Representatie is belangrijk, maar het creëren van rollen weegt minstens zo zwaar.

 

Want hoe creëer je een niet-stereotiepe rol? In onze workshop Unstereotyping in rol en casting bieden we concrete tips en tricks waar je meteen mee aan de slag kan.