top of page

Q&A

Maken jullie alleen campagnes voor vrouwenproducten?

 

Nee. Merken, die vrouwenproducten verkopen kunnen - natuurlijk - bij ons terecht. Maar – we kunnen het niet genoeg benadrukken -  ALLE merken hebben baat bij campagnes waarin vrouwen beter worden aangesproken. Vrouwen bepalen tenslotte 80% van de aankoopbeslissingen. Van ALLE aankoopbeslissingen.

Is het wel goed voor een merk om zich op vrouwen te richten? De andere 50% van de samenleving bestaat tenslotte uit mannen.

​

Merken richten zich nu veel vaker op mannen, dan op vrouwen. Dat moet meer in balans. Inclusieve merken worden beter gewaardeerd en zijn toekomstbestendig. Uit onderzoek blijkt dat het onstereotiep en realistisch afbeelden van vrouwen in advertising 25% meer waardering creëert voor het merk: onder zowel vrouwen als mannen.

Wat levert Calamity Jane?

​

Calamity Jane levert campagnes van begin tot eind. Calamity Jane levert ook vrouwelijke creatives aan bureaus, die de creatieve werkvloer beter in balans willen brengen qua man-vrouw-verdeling.

Hoe werkt jullie collectief?

​

Wij werken met creatieve freelance professionals, die wij goed vinden. We streven actief naar een zo divers mogelijke samenstelling van ons collectief. Wil je je profileren op onze site? Vul dan het contactformulier in. Wij nemen zsm contact met je op.

Waarom zijn jullie 100% female?

Zijn mannen niet welkom? Dat is toch niet divers?

​

Op termijn zijn mannen die zich herkennen in onze missie ook welkom in ons collectief, maar nu willen we een statement maken. De creatieve werkvloer is totaal niet in balans qua man-vrouwverdeling. Dat moet anders.

 

And that’s where we come in.

bottom of page