top of page

Per project stelt Calamity Jane het perfecte team samen. Ons netwerk bestaat uit female creative pro’s

die alle expertise in huis hebben die nodig is voor de ontwikkeling van campagnes:

van strategen, account, creatieven, regisseurs, editors, designers tot fotografen. 

 

Calamity Jane is van begin tot eind het aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor het creatieve werk.  

ONS NETWERK

Mijntje heeft veel bureau-ervaring: werkte voor DAWN, N=5, TBWA/Neboko, Fitzroy, begon haar eigen bureau TUSSEN en stond aan de wieg van aardig wat prijswinnend werk.  Mijntje houdt van merken met lef. Ze is zelf ook niet op haar mondje gevallen: ze denkt snel en ze praat snel en rust pas als de strategie helemaal scherp is.

 

Ze woonde ooit op Tenerife en daar wil ze uiteindelijk weer terug naartoe. Wij hopen dat dat nog ff duurt.

Schermafbeelding%202021-01-04%20om%2011.

Mijntje Cuijpers

Digital strateeg/business director

Anita woont en werkt afwisselend in Nederland en Berlijn: als creatief voor de grote bureaus. Deutsche Gründlichkeit heeft ze van nature: ze is perfectionist in hart en nieren. Alles wat ze maakt moet kloppen. Ze heeft een extreem scherp gevoel voor wat bij een klant past, wat een klant nodig heeft, wat een klant wil. Anita’s zeer geheime alter ego maakt ook vrij werk. Dat inspireert haar regelmatig in commerciële opdrachten.

_Z6D5005_edited.jpg

Anita Sharma

Creative / Art

Felicity heeft een grote liefde: storytelling. Ze werkte met verschillende bureaus en regisseurs en maakte commercials, online brandcampagnes, videoclips en korte films. Daarnaast host ze podcast en youtube-serie HONey Talks waarin een groep vriendinnen praat over zo’n beetje alles wat ertoe doet in het leven. Over seks bijvoorbeeld. Maar ook over politiek. Met haar werk maakt Felicity graag een verschil. Dat doet ze op zo’n aanstekelijke manier dat je meteen zin krijgt om mee te doen.

HONEYTALKS%20-%20edited%20(27%20of%2060)

Felicity van Stroe

Creative / producer

Toen Chee-Han 9 was, zag ze de Nescafé commercial. Ze wilde meteen op panfluitles. Later begreep ze dat de invloed van commercials niet onderschat mag worden. Daarom zet ze zich in voor meer diversiteit en inclusie in de reclamesector: ze geeft talks en gastcolleges aan universiteiten en schreef een niet-stereotiep kinderboek.

 

Chee-Han werkte in Londen en Amsterdam en creëert - met haar kennis over D&I - zowel short format als long format content voor grote merken. 

DSC04328_edited.jpg

Chee-Han
Kartosen-Wong

Commercial editor / speaker

Britt heeft een pen die even scherp is als haar tong. Ook heeft ze bakken ervaring als schrijvend journalist en programmamaker. Ze barst van de meningen en goede ideeën.

 

Ze leerde, als 1 van de weinige vrouwen in de popjournalistiek, hoe belangrijk een vrouwenstem in een mannenbolwerk is. Ze noemt zichzelf een hardcore feminist met zelfspot. Humor ziet ze als teken van intelligentie. Ze is dan ook reteslim. 

5452f718-50e3-4c15-9d8c-969fc486ec9a_edi

Britt Stubbe

Copywriter 

Een eerste indruk maak je maar 1 keer. Elisabeth zorgt dat die verpletterend is. En dat alles in een beeldtaal die bijdraagt aan de gelijkheid van mannen en vrouwen: een beeldtaal waarin vrouwen zich kunnen herkennen en waardoor een nieuwe generatie kan opgroeien in gelijkwaardigheid, met respect voor elkaars verschillen.

 

Want je hoeft niet hetzelfde te zijn om gelijk te zijn. Dat wist Elisabeth natuurlijk al lang. Nu de rest van de wereld nog.

ElisabethEnthoven_Portrait03_edited.jpg

Elisabeth Enthoven

Grafish ontwerper / Illustrator

Noortje gaat altijd op zoek naar slimme, heldere design oplossingen. Zowel in print als digitaal. Ze was partner bij LAVA en heeft grote namen in haar portfolio. Haar geheim? Een nauwe samenwerking met de opdrachtgever. Noortje kan goed luisteren.

 

Want als je goed luistert kom je tot de kern van de boodschap. En alleen dan kun je het verhaal op de juiste manier vertellen.

Schermafbeelding%202021-03-15%20om%2012.

Noortje Boer 

Creatief Strateeg / Ontwerper

Suzanne kijkt graag naar mensen. Dat zie je in haar werk: met haar slice of life fotografie vertelt ze de mooiste verhalen, over mensen die ze het liefst zelf cast. Dat deed ze al voor merken als Ziggo, Hallmark, ING, KPN, Menzis, Philips, Vodafone, Zilveren Kruis en Zeeman. Suzanne gelooft dat diversiteit geen optie is, maar een vereiste. Ze houdt van bara’s en tosti’s. Gemixt in hart, nieren en maag dus. 

SuzanneKarsters_edited.jpg

Suzanne Karsters

Fotograaf

Aygin is geboren in Iran en opgegroeid in Nederland. Ze heeft een enorm verlangen om de rest van de wereld te ontdekken.

 

Door haar nieuwsgierigheid komt ze altijd op verrassende plekken en begeeft ze zich steeds in nieuwe kringen. Dit komt goed van pas in haar rol als Creatief Strateeg en fotograaf. Ze denkt graag na over hoe dingen anders kunnen, met behoud van impact en esthetiek.

1539759770236.jpeg

Aygin Kolaei

Creatief strateeg

Sara had ooit een modemerk waarvoor ze uniseks kleding maakte: rokken voor iedereen, boxers voor iedereen. Dat was de eerste stap gezet in een carrière in inclusieve kleding: kleding die stereotypering doorbreekt.

 

Dat is Sara’s expertise. Als stylist werkt Sara in TV & film.

 

Verder doet ze personal styling consulting en neemt de PR daar ook vaak in mee. 

pp.jpeg

Sara Zwanenburg

Stylist / PR 

Op haar Insta-pagina @sexisme.missers maakt Valentina haar volgers bewust van stereotypering in de reclamewereld.

 

Want op het gebied van inclusieve communicatie valt nog veel winst te behalen. Missers zijn overal. Maar ze zijn eenvoudig te voorkomen. Valentina adviseert merken daar graag in.

 

Als marketeer werkte ze voor grote merken als Heineken en FrieslandCampina.

Valentina_edited.jpg

Valentina De Luca 

Marketeer

IMG_6767.jpeg

Manon van der Zwaal

Manon groeide op in Saoedi-Arbië. Daar zat ze al graag in de donkere kamer van haar vader. Inmiddels studeert ze Arabisch én fotografeert ze voor grote klanten. Ze maakt het liefst potretten, van professionele modellen en van mensen zonder ervaring.

 

Manon kan in twee minuten een Rubiks Kubus oplossen, maar voor haar fotografie neemt ze graag de tijd: want dan krijg je foto’s die een verhaal vertellen.

Fotograaf

Voor een groot onderzoek over representatie en stereotypering in opdracht van de VIA analyseerde Mieke 400 Nederlandse commercials. Haar conclusie: er valt nog flink wat werk te doen. Ze gelooft in goede intenties. Merken wíllen vaak wel inclusiever en diverser communiceren, maar ze weten vaak niet hóe. Mieke weet dat wel.

 

Ze bouwt haar insights op basis van wetenschappelijke kennis. En daar bouw je sterke campagnes mee.

Optie%201_edited.jpg

Mieke Koopen

Strateeg & researcher

Toen Marieke een serie zelfportretten met Tinderdates publiceerde, schrok ze van de reacties die dat losmaakte. Dat zette haar aan het denken: over man-vrouwverhoudingen in de maatschappij. Marieke houdt niet van hokjes. Ze vindt het belangrijk om mensen te laten zien zoals ze echt zijn. Zonder vooroordelen. Zonder schaamte.

Marieke fotografeert voor VK Mag, Het Parool en Trouw en is op dit moment bezig met haar tweede film.   

20210325_Marieke_7114-LR_edited.jpg

Marieke de Bra

Fotograaf / Filmmaker

Martha kan alles. Account-director, projectmanager, creative/campaign of concept producer, geef het beestje een naam: zij zorgt dat alles in goede banen wordt geleid.

 

En als er een stemactrice nodig is, spreekt ze zo een commercial in.

 

Martha gelooft dat vrouwen elkaar moeten steunen. En dat - in de beroemde woorden van Madeleine Albright - de hel een speciaal plekje heeft gereserveerd voor vrouwen die dat niet doen.

Martha.jpeg

Martha Frankenhuis

Accountmanager

Met haar optimistische tone of voice trok Mette - als eerste in Nederland - duurzaamheid uit de geitenwollensokkenhoek: haar veel geïmiteerde, maar ongeëvenaarde groene platform Strawberry Earth organiseerde evenementen, initieerde denktanks en richtte een academie op om samen met labs en bedrijven tot duurzame verandering te komen.

 

Nu is het tijd voor de volgende verandering: het on-stereotyperen van vrouwen in reclame. Met Mette gaat dat zeker lukken

Twentiefour_HR_Elisabeth%20Lanz%20Fotogr

Mette te Velde

Creative / duurzaamheidsexpert

Eveline stelt graag social issues aan de kaak, zoals feminisme, klimaatverandering, diversiteit en inclusiviteit. Dat doet ze op een positieve, frisse en kleurrijke manier. Met haar ontwerpen wil ze bijdragen aan de beeldvorming van een nieuwe generatie vrouwen én mannen, zodat die kan opgroeien met een gelijkwaardiger en realistischer beeld van vrouwen in onze maatschappij.

Eveline%20Schram_edited.jpg

Eveline Schram

Designer & illustrator

Machteld gelooft in het bouwen en onderhouden van sterke relaties met de klanten. Want hoe beter je een klant kent, hoe beter je echt goed kunt adviseren. En dat kan Machteld. Ze heeft een berg ervaring in reclame en marketingcommunicatie, ze is strategisch, creatief en commercieel gedreven. En dat alles met passie. Na een dag hard werken maakt ze zich graag kwaad op een bokszak in de Muay Thai gym.

1517708279831_edited.jpg

Machteld van Woensel Kooy – Maliepaard

Business Account Brand Director

Lizet zoekt altijd naar de essentie. En dan liefst naar waar het een beetje schuurt. Want dat is waar het echte verhaal zich verstopt. Om dat vervolgens met flair en humor toe te passen in een campagne, merkidentiteit of tone-of-voice. 

 

Ze doet dit voor grote namen, maar heeft een zwak voor de underdog: kleine merken die het anders doen. Duurzamer, inclusiever, of gewoon slimmer. Zo lang het maar echt ergens over gaat.

Liz%20groen%203_edited.jpg

Lizet Deutekom

Creative / Copywriter

1575379420036_edited.jpg

“It takes a woman to know one.” Met dat motto bestormt Honkie al 15 jaar de wereld van mode, beauty products & food.

 

In binnen- en buitenland maakt ze concepten, styling & set-designs voor merken zoals HEMA, ELLE prêt-à-porter, H&M, L’Officiel magazine en beauty merk TEMT.

Honkie Chan

Art Director / Stylist

Laurine_edited.jpg

Laurine Verweijen

Laurine is het type doorvrager, of ‘graver’. Eentje die graag kritische vragen stelt om tot de bodem van een briefing te komen. ‘Hoe concreter, hoe beter’ is dan ook haar devies. Op wollige lifestyle praatjes en vage merkbeloftes betrap je haar niet.

 

Een vrouw die weet wat er speelt in de wereld en daar vanuit haar rol als campagnemaker merken aan verbindt.  Overigens schreef ze ook een dichtbundel, waarin ze – hoe toepasselijk – vrouwelijk schrijven onderzocht. 

Campagnestrateeg / copywriter 

Hiba regisseert drama, commercials, documentaire en kunstfilmpjes. Ze is een beelddenker in hart en nieren en een gepassioneerd acteursregisseur. Altijd met het doel om het resultaat authentiek te laten zijn en boven het papieren idee uit te laten stijgen. 

Verder maakt ze in haar vrije tijd fotoportretten en rijgt ze ringen van Japanse glaskralen met sierlijke piemels erop. Voor aan je middelvinger.

_02_edited.jpg

Hiba Vink

Regisseur / fotograaf

Edit__LES0864_edited.jpg

Emma vertelt haar verhalen bewust vanuit vrouwelijk perspectief. En dat doet ze goed. Haar debuutfilm Onderhuids over meidenvenijn werd overladen met internationale prijzen. Nu werkt ze aan een film over menstruatie-armoede. Emma’s werk is subtiel, kwetsbaar en realistisch. Ook in haar commerciële werk ziet ze het als haar taak om een realistisch beeld te schetsen van de maatschappij. Daar maakt ze zich als regisseur graag hard voor.

Emma Branderhorst

Regisseur

HELLO
SHALL WE 
MEET?

Wil je je aansluiten bij ons collectief als creative professional? Laat hiernaast je gegevens achter. 

Bedankt voor de inzending!

bottom of page