IN DE MEDIA

Aan aandacht geen gebrek. De lancering van Calamity Jane werd massaal opgepikt. Zo zaten we bij Spijkers met Koppen, stonden we in het Parool, Adformatie, Marketing Tribune, Elle, Grazia, gaan we binnenkort podcasts op nemen en zitten we in de ADCN Jury. In een notendop. We zijn trots dat onze missie zoveel mensen aanspreekt. 

Kiona de Vries_1080x1080.png

21 mei 2021

ADCN Jury

We zijn supertrots dat Kiona namens Calamity Jane in de jury van de ADCN awards zit! Kiona’s stem gaat (mee) bepalen wie het beste creatieve advertising-werk van 2020 en 2021 heeft gemaakt. Met oog voor stereotypen natuurlijk! En dat is goed nieuws: want diversity & inclusion staat nu echt op de kaart! 💖 En wat een eer!

IMG_898E2A254968-1.jpeg

22 april 2021

Parool 

Vrouwen in commercials poetsen wat af, hebben geen humor en zijn pas zelfverzekerd als hun haar goed zit. Reclamemakers Geerke Catshoek (45) en Kiona de Vries (45) willen af van die stereotypen.

Lees het artikel hier

IMG_8885.PNG

12 april 2021

Adformatie

Het nieuwe Calamity Jane wil structureel verandering brengen in de stereotypering van vrouwen in reclame. Het bureau, vernoemd naar de eerste vrouwelijke cowboy, is opgericht door de reclamemakers Kiona de Vries en Geerke Catshoek en heeft ‘vrouwelijke inclusiviteit in advertising’ als missie.

Lees het artikel hier

spijkers-met-koppen.1400.0f06d19d716a796

1 mei 2021

Spijkers met Koppen

Geerke Catshoek en Kiona de Vries vormen samen ‘Calamity Jane’ en delen hun nieuwe kijk op de oubollige reclamewereld.

 

Beluister het fragment vanaf 0:53:57

IMG_8889.PNG

16 april 2021

Elle 

Is het je ooit opgevallen dat het vooral vrouwen zijn die in reclames met de stofzuiger in de weer zijn? En dat het vooral mannen zijn die achter het stuur zitten, met de vrouw als bijrijder? Niet meer van deze tijd, vonden ook Kiona de Vries en Geerke Catshoek. Samen zijn de ervaren reclamemakers Calamity Jane begonnen, een nieuw D&I (oftewel Diversion & Inclusion) agency dat korte metten maakt met het stereotyperen van vrouwen in advertising.

Lees het artikel hier

IMG_8887.PNG

12 april 2021

Marketing Tribune 

Minstens 80% van alle aankoopbeslissingen wordt door vrouwen bepaald, terwijl 13% van de creatieven in Nederland vrouw is. Het nieuwe D&I agency Calamity Jane wil naar eigen zeggen structureel verandering brengen in deze scheefgroei.

Lees het artikel hier

Schermafbeelding 2021-05-28 om 10.59.24.

12 mei 2021

Grazia 

De meeste reclames zitten bomvol stereotype beelden van vrouwen. Dat moet anders, vinden de oprichters van female driven reclame- bureau Calamity Jane.

Lees het artikel hier

IMG_8CA72CBAFFBC-1.jpeg

28 juni  2021

Evajinek.nl

De zorgende vrouw, de succesvolle zakenman, de klunzige vader die nog geen luier kan verschonen: anno 2021 staan reclames nog altijd bol van de rolbevestigende clichés en stereotyperingen. Dat kan en moet anders. “Reclames beïnvloeden ons beeld van wat we ‘normaal’ vinden en wat niet.”

Lees het artikel hier

b1b71da4-b690-4778-bee5-178f56cfdbdf.JPG

5 juni  2021

Damn Honey de podcast

Als we reclames moeten geloven doen vrouwen niet anders dan zuigen, zorgen, scheren, smeren, poetsen en wassen. Zonder een greintje humor, want dat hebben ze niet. Geerke Catshoek en Kiona de Vries draaien al even mee in de wondere wereld der reclame en waren het zat. Ze besloten hun eigen agency op te richten waarmee ze een eind willen maken aan die ouderwetse stereotypering. 

 

Beluister de podcast aflevering hier

IMG_0263.JPG

3 september 2021

BNR Woordwaarde
Maria Punch

Stel je eens voor: een man in pak gaat door zijn knieën en verontschuldigt zich aan zijn kinderen. Hij moet werken, helaas. Gedurende de dag belt hij een paar keer met het thuisfront. Gaat het wel goed daar? Dit beeld zien we nooit in reclames: het omgekeerde des te vaker. Bij creatief bureau Calamity Jane zijn ze helemaal klaar met vrouwelijke stereotypes: ‘Het moet anders’.

Luister de podcast aflevering