Calamity Jane 

Calamity Jane is vernoemd naar Martha Jane Cannary, de eerste vrouwelijke cowboy tussen de mannen van het Wilde Westen. 

Calamity Jane was een pionier die de wereld veranderde: een voorbeeld voor vele onafhankelijk denkende vrouwen van haar tijd. 

 

En dat is ze nog steeds. Ook voor ons.

CalamityJane1-copy-1.jpeg

Geerke Catshoek 

Geerke groeide op als kind van een feministische moeder uit een geslacht van fruittelers met een sterke vrouwelijke lijn. Zelf is ze ook moeder, van een dochter en een zoon. 

Als provinciaaltje met een te grote fantasie belandde ze in de televisiewereld, waar ze van alles bedacht, schreef en maakte. Sinds een paar jaar timmert ze aan de weg als freelance creative, samen met Kiona. 
 
Geerke vindt het belangrijk om een verschil te maken en gelooft dat vrouwen elkaar verder moeten helpen. Ze startte Calamity Jane om te laten zien dat dat kan.

_A5A1567 HR.jpg

Kiona de Vries

Kiona groeide op in een Fries dorp als dochter van een Indonesische migrant. Ze werd opgevoed als Jehovah’s Getuige. Twee keer per week had ze een voet tussen de deur.  Op de kunstacademie nam ze afscheid van het geloof en kwam in de reclamewereld terecht.

 

Als een van de weinige vrouwelijke creatieven werkte ze 18 jaar lang voor verschillende Amsterdamse bureaus, maar besloot uiteindelijk dat ze gelukkiger werd van haar eigen koers. Daar gelooft ze nu in. Die leidde tot haar eigen bureau: Calamity Jane.

 

Als moeder van 2 dochters vindt Kiona realistische representatie van vrouwen in advertising super belangrijk. Want daar wordt het zelfbeeld van de volgende generatie gevormd.

_A5A1680 HR.jpg